CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Disinilah hati berbicara tanpa kata.......

Wednesday 21 September 2011

masak2

hobi memasak adalah hobiku terkini.....disamping melayan keletah ketiga-tiga anakku.Gembira pabila mendengar permintaan anak yang menyuruh mama masak lagi...dan lagi....Kepuasan jelas terpamer di wajahku bila dapat menyediakn airtangan buat seisi keluarga.......no more buying!..itulah tekadku terkini pabilaa mengenangkan susah payah papa menjadi pelanggan setia kedai makan bila tiba waktu makan.....no more excuse!......dulu asyik memperkatakan kesibukan diri menghalang itu semua. Berkat time management....aku kini mempunyai banyak masa lagipun kerjayaku sebagai guru membolehkan aku menyediakan masakan seperti yang diinginkan......no more laziness!...ya aku sedikit malas bila bab memasak ni dek kerna kurang pendedahan disamping faktor ada masakan ibu sedia terhidang pabila balik dari kerja....tapi sampai bila bergantung pada keringat ibuku....i need to change!....aku mula berjinak2 dengan buku masakan dan internet menjadi sumber rujukan utamaku.....aku juga terkesan dengan effort one of my dear fren yang studied dekat oversea....macam2 masakan yang terhidang hasil airtangannya dan juga my gojes fren dkat facebook yang kerja sampai petang but still cook for the famili....masyaallh i really impressed......from that day i keep on masak though tak pandai sangat..trial n error I can say.......

0 comments:

Post a Comment